طلاق توافقي در غرب تهران

۶ بازديد

در اين مقاله قصد داريم به بررسي طلاق توافقي در غرب تهران بپردازيم،پس با ما در ادامه اين مقاله براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق  توافقي در غرب تهران همراه باشيد!

طلاق توافقي چيست؟

در خصوص طلاق توافقي در غرب تهران لازم است بگوييم كه گاهي ممكن است كه افراد براي تمام شدن مشكلات زناشويي زندگيشان مجبور به اقدام براي طلاق توافقي شوند، كه البته ما اميدوار هستيم كه هيچ وقت چنين مشكلي برايتان اتفاق نمي افتد. مارك توين مي گويد كه : " حقيقت به احساسات شما اهميت نمي‌دهد." پس شما عزيزان بايد هميشه در زندگي با واقعيت ها رو به رو شويد.

ممكن است كه طلاق توافقي در غرب تهران و يا هر نقطه اي از تهران پيش بيايد ،همان طور كه مشخص است، زن و شوهر براي جدا شدن از هم به توافق خواهند رسيد. همين قضيه باعث مي شود تا مراحل جدايي به نسبت خيلي سريع‌تر از قبل انجام شود.

در طلاق توافقي در غرب تهران ،دو طرف بايد درباره مواردي همانند دادن مهريه، حضانت فرزندان، قرار ملاقات والدين با بچه ها، نفقه و اجرت المثل زن را بايد قبل از طلاق به نتيجه برسند. بيشتر افراد بر اين مسئله دارند كه در طلاق توافقي زوجه بايد تمام مهريه خود را ببخشد كه بايد به عرضتان برسانيم كه اين قضيه غلط مي باشد. در طلاق توافقي در غرب تهران بايد هر دو طرف در خصوص مهريه به توافق برسند كه مهريه چه ميزاني بايد پرداخت بشود يا زن آن را ببخشد.

 در حال حاضر بيش از يك پنجم ازدواج ها با طلاق خاتمه مي يابد، حال آن كه اگر ما بخواهيم طلاق توافقي در غرب تهران را به شكل كلي تقسيم بندي كنيم به سه دسته كلي تقسيم بندي خواهند شد كه شامل طلاق به درخواست مرد، طلاق به درخواست زن و طلاق توافقي خواهند شد.

حال ما مي خواههيم تا در ادامه شما را با نحوه و شرايط طلاق توافقي در غرب تهران آشنا نماييم پس در ادامه با ما همراه شويد.

 مطالعه ي بيشتر: مهريه معقول

طلاق توافقي به چه ميزان طول خواهد كشيد؟

طلاق توافقي در غرب تهران از طريق وكيل باعث سرعت و كيفيت بالا مي شود و در مواردي نيز اگر طلاق توافقي از طرف زن مطرح شود كه اين براي زماني مي باشد كه زن داراي حق طلاق توافقي در دوران عقد بوده باشد و در آن زمان وكالت در طلاق را از مرد گرفته باشد از مراحل طلاق توافقي اين مي باشد كه زن به ما بذل رجوع نكرده باشد و در طهر غير مواقعه بوده باشد مهمترين سوال در اين باره اين مي باشد كه طلاق توافقي در غرب تهران به چه ميزان طول خواهد كشيد در جواب بايد بگوييم كه بدون حضور وكلاي پايه يك ما معمولاً 10 تا 15 روز طول خواهد كشيد و با حضور وكيل طلاق توافقي حرفه اي و پايه يك فقط يك روز زمان احتياج مي باشد تا طلاق ثبت و شناسنامه تحويل شما بشود. البته طلاق توافقي در غرب تهران مدافع و كيفيت بالاي آن زبانزد عام و خاص مي شود.

قانون هاي جديد در طلاق توافقي

در موارد طلاق توافقي در غرب تهران با در نظر گرفتن ابلاغ قانون به دادگاهها به شكل ابتدايي حضور در دادگاه ها امكانپذير نمي باشد و تعداد جلسات مشاوره به اندازه 5 جلسه اجباري خواهد بود.

شما عزيزان براي كسب اطلاعات بيشتر در اين باره و براي آگاهي از بهترين راه حل كاهش زمان طلاق توافقي در غرب تهران  اين امكان را داريد تا با شماره هاي موجود در وبسايت پاليزلا تماس حاصل فرماييد و از مشاوره هاي رايگان حقوقي با بهترين وكلاي پايه يك خانواده بهره مند بشويد.

جلسات مشاوره در طلاق توافقي

براي انجام طلاق توافقي در غرب تهران  بايد در چنج جلسه مشاوره حضور پيدا كنيد و  حضور در هر 5 جلسه مشاوره كاملا اجباري است كه البته درصورت ارجاع دادن موضوع به وكلاي ما بدون حضور موكل مراحل طلاق توافقي طي خواهد شد.

  بعد از مشاوره در طلاق توافقي چه بايد كرد؟

بعد از حضور داشتن در جلسات اجباري مشاوره طلاق و عدم صلح و سازش، مشاور شما با صادر كردن گواهي عدم سازش مجوز طرح دعوي در دادگاه را ارائه خواهد داد .

پس بنابراين بايد با در دست داشتن اين گواهي به دفاتر خدمات قضايي براي ثبت كردن دادخواست طلاق و يا به دفتر تهران مدافع براي ارجاع به وكيل مراجعه نماييد.

مدارك مورد نياز براي طلاق توافقي چيست؟

  • داشتن عقد نامه يا رونوشت محضر
  • داشتن كپي كارت ملي به همراه اصل آن
  • داشتن كپي شناسنامه و اصل آن
  • به همراه داشتن چنند قطعه عكس

 

"شما عزيزان مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص هزينه ها ي دادرسي و يا حق الوكاله به شكل كاملاً رايگان با ما در palizlaw تماس حاصل فرماييد. "

 

مراحل انجام طلاق توافقي

فرايند طلاق نيز احتمال دارد كه يك فرايند بسيار طولاني باشد و نيز اين امكان وجود دارد كه كه گاهي ممكن است كه چندين سال طول بكشد اما اگر طرفين طلاق توافق در غرب تهران بخواهند به شكل توافقي به ادامه زندگي خود پايان بدهند همه اين مراحل را به صورت سريع تري انجام خواهد شد.

 ولي اگر كه اين زوجين درخواست خود را تسليم  دادگاه نمايند ، دادگاهي با توجه به مكان سكونت آنها برگزار مي گردد و مكان دادگاه و همچنين زمان دقيق برگزاري جلسه دادگاه به دو طرف اعلام خواهد شد. بعد از مراجعه كردن به دادگاه زوجين بايد عدم امكان سازش را به قاضي ثابت نمايند. بعد از اين مرحله ، قاضي طرفين را به داوري ارجاع خواهد داد.

 

داوري

در شروع دادگاه از زن و شهر مي خواهد كه هر يك از آنها افرادي را به عنوان داور از بين اقوام و آشنايان خود انتخاب نمايند و به دادگاه معرفي نمايند. اگر هر كدام از زن و شوهر اين امكان را نداشتند كه داوري را به دادگاه معرفي نمايند ، دادگاه قضايي خودش به اين موضوع رسيدگي خواهد كرد.

به جز داوري، دادگاه قضايي حكمي صادر مي كند تا زوجين به مشاوري مراجعه نمايند و در آنجا نيز به بيان كردن مشكلات خود بپردازند. در اين زمان مشاور تلاش بر اين موضوع دارد كه طرفين را از اين كار منصرف نمايد ولي اگر كه در اين ميان سازشي  بين زن و شوهر نباشد مشاور نظرقطعي خود را به طرفين اعلام خواهد كرد.

 

مرحله بعدي مراجعه به دادگاه

در اين مرحله پس از ارجاع دادن نظر كارشناسان به دادگاه حال قاضي آن را به شكلي دقيقي بررسي مي كند  و سوالات خود را نيز از زن و شوهر مي پرسد. حالا اگر قاضي ديد كه نمي تواند براي منصرف كردن زوجين كاري كند در نهايت گواهي عدم سازش را صادر خواهد كرد. به اين نكته هم توجه فرماييد كه در دادگاه زن و شوهر بايد حق فرجام خواهي خود را باطل نمايند تا حكم نهايي صادر بشود.

 

رفتن به دفتر ثبت ازدواج و طلاق

حال  بعد از اين كه گواهي عدم سازش به زن و شوهر صادر گرديد ، آن ها به مدت  سه ماه  فرصت خواهند داشت تا باقي مانده مدارك خود را تكميل نمايند و به دفتر مراجعه كنند . توجه داشته باشيد كه اين گواهي عدم سازش فقط 3 ماه اعتبار دارد.

در اين ميان اگر  زوجه باكره باشد، بايد آن را علام نمايد و نيز براي تأييد اعتراف خود به پزشكي قانوني فرمايد  تا  از آن جا گواهي بكارت دريافت نمايد و به دادگاه ارائه نمايد.

حال اگر كه زوجه باكره نباشد، بايد آزمايش خون بدهد تا مشخص شود كه او باردار است يا نه .كه اگر زن باردار باشد، طلاق صورت نمي گيرد. بعد از دادن مدارك ذكر شده ، صيغه طلاق از سوي دفتر ثبت طلاق انجام خواهد شد.براي انجام طلاق توافقي در غرب تهران بايد اين مراحل انجام شود.

اگر اصل مدرك سند ازدواج در هنگام طلاق نبود بايد چه كرد ؟

در اين صورت بايد  براي طلاق توافقي در غرب تهران يك رونوشت از مدرك سند ازدواج را از دفترخانه محل انعقاد عقد نكاح دريافت نمود.

طلاق توافقي و حضانت فرزندان بعد از طلاق

در طلاق توافقي در غرب تهران اگر ميان زن و مرد در رابطه با حضانت و نگهداري فرزندان توافق شده باشد بر اساس توافق در ميان آنها در دادگاه حكم مي كند و اگر توافقي انجام نشده باشد، بر  اساس قانون و مطابق  با ماده 1168 قانون مدني : حضانت و نگهداري طفلي كه پدر و مادر او جدا از هم هستند، مادر تا رسيدن به سن هفت سالگي مي تواند از فرزند خود نگهداري كند و بعد از آن با پدر مي باشد. بعد از هفت سالگي در صورت اختلاف ميان زن و مرد حضانت فرزند با رعايت مصلحت كودك به تشخيص دادگاه خواهد بود.

 

هزينه طلاق توافقي

ميزان هزينه طلاق توافقي در مقايسه با ساير طلاق ها بسيار كمتر است. هزينه هاي طلاق در چند مرحله پرداخت مي گردد و شامل مواردي همانند ثبت درخواست طلاق توافقي ، هزينه جاري شدن صيغه طلاق در دفترخانه طلاق و نيز هزينه مشاوره خانواده است.

حال اگر هر كدام از اين زوجين وكيل داشته باشند هم هزينه اي جداگانه خواهد داشت. به اين دليل كه طلاق توافقي مي باشد، هزينه دادرسي بر عهده فردي است كه براي اولين بار دادخواست طلاق را اعلام كرده باشد و با دادگاه در ميان گذاشته باشد كه اگر هر دو نفر توافق نمايند، هزينه دادخواست به وسيله دو طرف پرداخت مي شود. تمام هزينه‌هاي مطرح شده ، در شهرهاي مختلف كشور متغير است و به همين علت نمي‌توانيم رقم دقيقي را در خصوص طلاق توافقي در غرب تهران در مورد آن اعلام كنيم.

طلاق توافقي تا كي زمان مي برد؟

مراحل انجام طلاق توافقي در غرب تهران از زمان تقديم دادخواست تا صادر شدن دادنامه يك هفته الي سه هفته به طول مي انجامد.

منظور از گواهي عدم امكان سازش چه مي باشد؟

در خصوص طلاق توافقي در غرب تهران  بايد اين نكته را بگوييم كه دادنامه اي كه حاصل از تقديم دادخواست طلاق توافقي مي باشد را گواهي عدم امكان سازش مي گويند اين گواهي بايد طي مدت سه ماه بعد از ابلاغ راي قطعي به دادگاه و در حالتي كه راي هنوز به شكل قطعي اعلام نشده باشد، بايد پس از قطعي شدن راي به وسيله  زوجين به دفتر طلاق و ازدواج ارائه گردد .حال اگر در اين مدت زمان زوجين مدارك مورد نياز را ارائه ندهند اعتبار گواهي از بين خواهد رفت و اگر كه زن و مرد خواهان طلاق توافقي بوده باشند  بايد دوباره درخواست دهند.

مزاياي گرفتن وكيل در طلاق توافقي

در خصوص طلاق توافقي در غرب تهران بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه انجام مراحل طلاق توافقي با وكيل اجباري نمي باشد ولي مشخص است كه بودن وكيل مزاياي بسيار زيادي دارد.كه در زير به برخي از اين مزايا اشاره كرده ايم:

 

  • داشتن سرعت در كار، جلوگيري كردن از تنش و درگيري در انجام مراحل قانوني
  • عدم احتياج به مراجعه موكل كه ممكن است مانع كار خود او باشد.
  • بالا رفتن كيفيت انجام كار با گرفتن وكيل
  • حفظ شدن حقوق موكل و رعايت كردن موازين و مصالح موكل در دادنامه طلاق
  • و غيره

داشتن وكيل سبب مي شود تا شما عزيزان در انجام امورات طلاق ديگر دچار مشكل نشويد و امورات طلاق توافقي در غرب تهران ،توسط وكيل قانوني به سرعت هر چه تمام تر انجام شود.

 

سخن آخر

اگر بخواهيم به شكلي خلاصه به شما عزيزان درباره طلاق توافقي در غرب تهران بگوييم بايد به اين نكته اشاره داشته باشيم كه در اصل طلاق توافقي را به طلاقي مي گويند كه زن و شوهر به هر علتي بخواهند با تفاهم از هم جدا مي شوند. هر توافقي كه در انجام طلاق صورت مي گيرد  بايد به شكلي باشد كه دو طرف درباره مهريه، نفقه، جهيزيه، حضانت و ملاقات فرزندان به توافق رسيده باشند.

اميدواريم كه هيچ كدام از شما عزيزان مجبور به جدايي نشويد اما از طرفي نيز بايد با واقعيت هاي زندگي رو به رو شد و اگر متوجه شديد كه ديگر نمي توانيد با همسر خود زندگي نماييد بايد به زندگي خود به شكلي مسالمت آميز پايان بدهيد و با گرفتن وكيل و دريافت مشاوره سعي بر انجام هر چه سريع تر روند طلاق نماييد.

حال در خصوص دريافت مشاوره از مجموعه palizlaw براي طلاق توافقي در غرب تهران ،مي توانيد هم اكنون تماس حاصل فرماييد تا مشاوران ما شما را در اين امر راهنمايي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.