هزينه طلاق توافقي

۵ بازديد

در مورد هزينه طلاق توافقي اطلاعاتي داريد؟ مي دانيد هزينه طلاق توافقي در صورت داشتن وكيل چقدر است؟ و اگر بدون وكيل اقدام كنيد چه هزينه هايي را بايد بپردازيد؟ همانطور كه مي دانيد هر دادخواستي كه در دادگاه صورت پذيرد مشمول هزينه مي باشد. 

دادخواست ها و هزينه هاي آن از نظر دسترسي به دو بخش مالي و غير مالي تقسيم بندي مي شود كه طلاق توافقي جزو خواسته هاي غير مالي محسوب مي شود. در حال حاضر هزينه طلاق توافقي و ثبت آن در دفاتر خدمات الكترونيك حدود 180 تا 200 هزار تومان است. 

پس از ثبت درخواست طلاق توافقي هزينه ديگري تا تصويب طلاق وجود ندارد. مگر اينكه مشاوره دادگاه يا هزينه داوري به آن اضافه شود. همچنين در صورتي كه طلاق يك طرفه به طلاق توافقي تبديل شود نيز هزينه هايي را شامل مي شود. 

 

هزينه طلاق توافقي

معمولا هزينه هاي طلاق توافقي به شرح زير است:

1.هزينه تنظيم دادخواست

2..هزينه هاي ثبت دادخواست و برگهاي پيوست آن در خدمات الكترونيك قضايي يا دفاتر دادگاههاي خانواده .

3.هزينه دادرسي

4.هزينه مشاوره در مراكز مشاوره خانواده .(هزينه تشخيص پرونده و هزينه مشاوره )

5.هزينه ثبت طلاق در دفاتر رسمي ازدواج و طلاق .

6.حق الوكاله وكيل.

 حتما مطالعه كنيد: مهريه در طلاق توافقي

هزينه طلاق توافقي بر عهده چه كسي است؟

با توجه به اينكه طلاق قرار است به صورت توافقي صورت پذيرد. هزينه دادرسي نيز بر عهده هر يك از طرفيني است كه دادخواست را مطرح كند و اگر دادخواست از سوي هر دو نفر ارائه شود، هزينه طلاق توافقي بين هر دو تقسيم مي شود. 

هزينه تنظيم دادخواست و برگ هاي پيوست: اين هزينه در شهرهاي مختلف متفاوت است. در برخي از دادگاه هاي شلوغ براي سهولت در كار مراجعه كنندگان، بخشي را به عنوان مكان عريضه نويسي اختصاص داده اند كه اين افراد با توجه به تعرفه هاي مقرر اقدام به تنظيم دادخواست مي كنند. تعرفه هاي عريضه نويسي عموما بين 15 الي 50 هزار تومان مي باشد. 

هزينه دادرسي

همانطور كه در بخش پيشين بيان شد طلاق توافقي دادخواستي غير مالي محسوب مي شود و در نتيجه هزينه دادرسي آن نيز بر حسب هزينه دادرسي غير مالي محاسبه مي شود. اخرين مبلغ هزينه دعاوي غير مالي كه هزينه طلاق توافقي را نيز شامل مي شود بين چها هزار تومان تا هشتاد هزار تومان مي باشد. همچنني هزينه درخواست تصوير از برگ هاي پيوست و اوراق پرونده پنج هزار تومان است.

هزينه مشاوره دادگاه

روند طلاق توافقي به اين صورت است كه پس از ثبت طلاق توافق و تعيين شعبه دادگاه، در ابتدا طرفين بايد به مشاور خانواده مراجعه كنند. واحد مشاوره دادگاه نيز هزينه اي را بابت حق مشاوره از زوجين دريافت مي كند. اين هزينه در مراكز مختلف قيمت هاي متنوعي دارد.

هزينه مشاوره در مراكز خانواده: در صورتي كه براي مشاوره به مراكز خانواده مراجعه كنيد، تعرفه اين قيمت در تهران و شهرستان ها با يكديگر متفاوت است.

هزينه تشخيص پرونده: اين هزينه در تهران برابر با سي هزار تومان، در مراكز ديگر استان برابر با بيست هزار تومان و در شهرستان ها برابر با پانزده هزار تومان است.

هزينه مشاوره: جلسات مشاوره براي طلاق توافقي عموما 45 دقيقه اي برگزار مي شود كه بر حسب اينكه كارشناس، كارشناس ارش و يا دكترا مشاور شما بايد هزينه مشاوره متفاوت است.

در صورتي كه مشاور كارشناس باشد اين هزينه در تهران سي هزار تومان، در مراكز استان ها بيست و پنج هزار تومان و در شهرستان ها بيست هزار تومان است.

در صورتي كه مشاور كارشناس ارشد باشد هزينه مشاوره در تهران سي و پنج هزار تومان، در مراكز استان ها سي هزار تومان و در شهرستان ها بيست و پنج هزار تومان است.

در صورتي كه مشاور دكتر باشد اين هزينه در تهران پنجاه و پنج هزار تومان، در مراكز استان ها، چهل و پنج هزار تومان و در ساير شهراستان ها چهل هزار تومان است.

 حتما مطالعه كنيد: توضيحات كاملي در مورد نفقه زن

هزينه طلاق توافقي با وكيل چقدر است؟

اين سوال از وكلاي مختلف جواب متفاوت دارد. ملاك در حق الوكاله وكيل طلاق توافقي، وكيل و موكل است ولي در گروه وكلاي پارساي هزينه طلاق توافقي توسط وكيل كاملاً متفاوت است و اين فرصت به موكل داده مي شود كه با علم به آن بخواهد وكيل از دفتر وكالت ما، در كرج و تهران انتخاب كند يا خير. حق الوكاله هر وكيل دو ميليون تومان است كه با درنظر گرفتن همه هزينه ها با وكيل مبلغ نهايي شش ميليون و پانصد هزار تومان براي هر دو نفر زوجين است.
هزينه طلاق توافقي در محضر سال 1400 چقدر است؟

تعرفه ثبت طلاق توافقي در محضر 850 هزار تومان است ولي با توجه به سهميه بندي طلاق در دفاتر رسمي قيمت ها متغير بين 850 تا 1?200?000 هزار تومان است.
توجه داشته باشيد كه اين مبلغ براي هر دو نفر است و اينگونه نيست كه هركدام از زوجين اين مبلغ را بايد پرداخت كنند!؟ متأسفانه بعضي دفترهاي بي انصاف طلاق اين مبلغ را از هر دو نفر جداگانه اخذ مي كنند!

هزينه وكيل طلاق توافقي را چگونه و در چند مرحله دريافت مي كنيد؟

در ابتداي مراجعه زوجين و ثبت توافقات و تحويل مدارك توافقي براي طلاق مبلغ سه ميليون و دويست و پنجاه هزار تومان دريافت مي شود و باقيمانده پس از صدور راي قطعي به همان مبلغ با تحويل مدارك و راي به موكل دريافت مي شود.

هزينه ثبت طلاق در دفاتر خدمات قضايي چقدر است؟

حدود 160 تا 180 هزار تومان

گام اول براي طلاق توافقي چيست؟

آنچه در اين نوشتار مي آيد رويه دادگاه هاي خانواده تهران است فعلاً براي رسيدن به راي گواهي عدم امكان سازش با توافق زوجين دو راه وجود دارد كه هر كدام مزايا و معايب و معايبي دارند. اول ثبت نام در سامانه تصميم بهزيستي و طي كردن مراحل مشاوره و سپس ثبت دادخواست طلاق توافقي دوم ثبت دادخواست يك طرفه و كمي صبور بودن و در ادامه تبديل به راي طلاق توافقي.
گروه طلايه داران و مطمئن ترين وكيل براي طلاق توافقي تهران هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.